AFAS Stadion ‘connected’

AZ heeft onlangs een vijfjarig contract afgesloten met connectivity provider Bluetrace uit Velsen-Zuid. Bluetrace is gespecialiseerd in zogenaamde ‘high density’-omgevingen (locaties waar veel mensen op een relatief kleine ruimte samenkomen)

AFAS Stadion ‘connected’

ALKMAAR- Tijdens de wedstrijd AZ – ADO Den Haag wordt zondag het nieuwe WiFi-netwerk in het AFAS Stadion officieel in gebruik genomen. Het door Bluetrace gefaciliteerde netwerk biedt bezoekers in en rondom het stadion perfect draadloos internet.

AZ heeft onlangs een vijfjarig contract afgesloten met connectivity provider Bluetrace uit Velsen-Zuid. Bluetrace is gespecialiseerd in zogenaamde ‘high density’-omgevingen (locaties waar veel mensen op een relatief kleine ruimte samenkomen) en heeft ca. 200 access points geplaatst om het stadion ‘fully connected’ te maken. Als AZ-supporters zijn ingelogd op het WiFi-netwerk, worden ze automatisch verbonden bij elk bezoek aan het AFAS Stadion.

AZ Matchday App
Om de fanbeleving een extra dimensie te geven, heeft Bluetrace in opdracht van AZ een App ontwikkeld die de interactiviteit tussen de club en haar achterban stimuleert. Zo kunnen supporters tijdens de wedstrijd de ‘Man of the Match’ kiezen en fungeert de App ook buiten de wedstrijden om als een 24/7-portaal naar diensten als: AZ-nieuws, video’s, kaartverkoop, social media en tal van andere functionaliteiten. AZ en Bluetrace blijven werken om de Matchday App nog aantrekkelijker en interactiever te maken. Download deze App eenvoudig via Apple Store of Google Play.

Commercieel Manager Micheal Koster: ‘Toegevoegde waarde’

“We zijn tevreden over het resultaat”, reageert AZ’s Commercieel Manager Michael Koster. “De WiFi werkt goed en de Matchday App is een echte toegevoegde waarde voor onze club. We hebben nog veel ideeën hierover en zullen deze de komende maanden/jaren blijven uitwerken met Bluetrace.”

General Manager Norbert de Kort: ‘Enorme stimulans’

“Het keiharde werk van de afgelopen maanden heeft z’n vruchten afgeworpen”, voegt General Manager Norbert de Kort van Bluetrace toe. “De infrastructuur staat als een huis, hetgeen geresulteerd heeft in snel en stabiel internet. De AZ Matchday App wordt tevens zeer goed ontvangen door AZ en de fans. Dit is voor ons een enorme stimulans om deze lijn door te zetten. Zoals reeds aangegeven door Michael Koster: wij hebben samen nog veel meer ideeën over de App en we gaan deze de komende tijd vol overgave uitwerken.”