Heeft u alsnog een storing of een van de onderstaande problemen? Klik dan op de buttons en volg de stappen in het formulier dat dan verschijnt. Zo kunnen we vaak samen uw probleem oplossen. Mocht het probleem aan het einde van de stappen toch nog niet zijn opgelost, dan kunt u het formulier invullen en verzenden. Ons Support-team zal de storing dan zo snel mogelijk in behandeling nemen.

U kunt ons Support-team ook bereiken via e-mail (support@bluetrace.nl), telefoon (020-2401305) of via ons contactformulier. Conform de service-afspraken zullen wij de storingsmelding in behandeling nemen.

Veel gestelde vragen zakelijk

Onderstaand een overzicht van veel gestelde vragen. De antwoorden kun je lezen daarmee mogelijk het probleem verhelpen. Mocht dit niet lukken neem dan contact op met ons support team – support@bluetrace.nl

Eén of meer camera’s zijn niet zichtbaar. Wat kan er aan de hand zijn?

Misschien staat geen stroom op de camera, de switch of de recorder. Check of dat het geval is. Check ook of de app/applicatie de laatste versie heeft.
Onze support afdeling zal checken of de camera’s en de recorder de laatste firmware-versie heeft.

We hebben geen internet/WIFI op het gehele park? Wat moeten we doen?

  1. ​Check op de storingspagina van jouw provider (KPN, Ziggo, Vodafone, Caiway, Matrix, etc.) of er een storing bekend is. Zo ja, dan is de provider ermee bezig en is het wachten totdat het opgelost is.
  2. Check of er stroom staat op het modem, de switch, de firewall, etc.
  3. Check of er lampjes op één van deze apparaten knippert

Blijkt het geen van de bovenstaande twee dingen te zijn. Neem dan contact op met Bluetrace.

Het internet is traag. Hoe komt dat en wat kunnen we doen?

Controleer op de website van de provider (KPN, Ziggo, Vodafone, Caiway, Matrix, etc.) of er een storing of werkzaamheden zijn bij u in de buurt. Deze storing-checker laat meestal wel zien of er wat is en hoelang dit zou moeten duren.

Ervaart u de traagheid op één apparaat en niet op andere? Dan ligt de probleem aan het apparaat zelf en niet aan de WiFi. In dat geval:

  1. Installeer alle laatste updates op het apparaat (tablet, smartphone, etc.)
  2. Update de WiFi-adapter tot de laatste versie. (Dit geldt voor laptops, computers)
  3. Probeer het modem te herstarten dit lost het probleem meestal op (let op: een stroom-herstart, NOOIT een reset van het modem). Haal de modem van het stroom af, wacht 30 seconden tot een minuut, sluit het modem opnieuw aan en test het internet opnieuw.

Ik wil een paar poorten op de switch openzetten of ik wil portwarding doen. Waar moet ik dit melden?​

Dit soort aanvragen graag e-mailen aan support@bluetrace.nl.

Zo uitgebreid mogelijk beschrijven om welke poort het gaat en de reden waarom het opengezet moet worden. Ook andere technische wijzigingen e-mailen aan support@bluetrace.nl en duidelijk in vermelden om welke poorten het gaat en de reden daarvoor.

En let op: hier zijn doorgaans kosten mee gemoeid.

Ik wil graag spullen bestellen? Waar doe ik dat?

Graag een mail versturen naar support@bluetrace.nl. Er wordt dan contact met u opgenomen over de mogelijkheden en kosten.

Een leerling of leerkracht kan niet printen. Wat moet ik doen?

  1. Controleer eerst of je met het juiste WiFi-SSID verbonden bent. Je kan meestal alleen printen vanuit het schoolnetwerk niet vanuit een leerlingennetwerk.
  2. Is dit een nieuwe leerkracht? Dan moet er een mail verstuurd worden aan support@bluetrace.nl met de vraag of er een print-account aangemaakt kan worden.
  3. Heb je de juiste printer geselecteerd? Controleer altijd de printer naar waar je het opdracht verstuurd.

Er is een WiFi access point offline. Kan ik zelf iets doen om het te controleren?

Je kan nakijken of de accespoint aanstaat, mits je dit kan zien. Meestal is het te zien als er een groen lampje brandt. Als er lampjes knipperen dan kun je de UTP-kabel er even uithalen en dan een half uurtje wachten om te zien of het weer werkt.
Is het niet gelukt: dan graag contact opnemen met Bluetrace.

Zijn mijn WiFi access points nog wel van deze tijd?

Voor het navragen van de levensduur van alle hardware kan je een mail sturen naar support@bluetrace.nl. Het gaat snel met de ontwikkelingen van WiFi en we zitten nu al op WiFi-6, de kans is groot dat u dat (nog) niet heeft, maar uiteraard kunnen we dat wel leveren.

Waarom heb ik geen WiFi-dekking op sommige delen van het park/in sommige delen van mijn pand. Hoe komt dat?

  1. Het kan zijn dat het netwerk overbelast is. Er zijn teveel gebruikers op het zelfde moment en het abonnement wat u nu heeft kan dit niet dekken waardoor sommige punten slechte dekking geven.
  2. Er kan een acces point offline kan zijn op deze specifieke plek. Je kan nakijken of de accespoint aanstaat, mits je dit kan zien. Meestal is het te zien als er een groen lampje brandt. Als er lampjes knipperen dan kun je de UTP-kabel er even uithalen en dan een half uurtje wachten om te zien of het weer werkt. Is het niet gelukt: dan graag contact opnemen met Bluetrace.
  3. Check of alle hardware in de patchkast/serverruimte aan staat

Mijn chromebook, PC of laptop kan zichzelf niet aanmelden. Wat moet ik doen?

Start het apparaat opnieuw op (helemaal stroomloos) en kijk of het dan wel lukt.

Mijn park draait op een COAX-netwerk. Kan ik alvast starten met het deels verglazen daarvan?

Ja dat kan, er is altijd een hybride (COAX en glas) infrastructuur nodig, maar u kunt er ok voor kiezen om over te gaan op totale verglazing.

Mijn park draait op een COAX-netwerk. Kan ik alvast starten met het deels verglazen daarvan?

Ja dat kan, er is altijd een hybride (COAX en glas) infrastructuur nodig, maar u kunt er ok voor kiezen om over te gaan op totale verglazing.

Veel gestelde vragen particulier

Onderstaand een overzicht van veel gestelde vragen. De antwoorden kun je lezen daarmee mogelijk het probleem verhelpen. Mocht dit niet lukken neem dan contact op met ons support team – support@bluetrace.nl

Waarom kunnen we niet verbinden met de WiFi?

  1. Als dit een nieuw apparaat betreft dan zul je de WiFi voor de eerste keer moeten toevoegen. Ook op sommige oude apparaten worden de WiFi-instellingen niet goed opgeslagen en zul je het apparaat opnieuw moeten toevoegen.
  2. Controleer of je wel bekabeld kan verbinden met het internet (dus via een UPT-kabel direct in het internet-modem). Lukt dit wel? Kijk dan na of je met een ander WiFi-netwerk draadloos kunt verbinden.
  3. Probeer een ander apparaat te koppelen aan het WiFi.
  4. Het probleem kan ook zitten in de WiFi-adapter van het apparaat. Probeer dit onderdeel te updaten.
  5. Als het om een smartphone gaat dan kan een software-update het probleem verhelpen.

Zie ook: https://bluetrace.nl/support/glasvezel/

Als je alle bovenstaande zaken gecheckt en geprobeerd hebt en dit heeft niet geholpen, neem dan contact op met support@bluetrace.nl

Ik heb problemen met mijn modem, bij wie moet ik zijn?

Mijn internet is traag. Hoe komt dat?

Dit kan meerdere oorzaken hebben:

  1. Er zijn te veel apparaten verbonden zijn met de WiFi.
  2. Het internet-abonnement is traag vergeleken met uw gebruik. (Ergo: het aantal apparaten dat verbonden is versus de diensten die je tegelijk gebruikt)
  3. Apparaten die niet geüpdatet zijn en traag werken. Update te allen tijden eerst het apparaat waar je deze problemen ervaart, dit lost het vaak op.

Zie ook: https://bluetrace.nl/support/glasvezel/

Ik wil een hogere internet-snelheid. Wat moet ik doen?

Stuur een verzoek naar support@bluetrace.nl. Hou er rekening mee dat hier mogelijk kosten aan verbonden zijn.

Ik wil kunnen terugspoelen en terugkijken en opnemen, maar dat dat kan nu niet. Wat moet ik doen?

Stuur een email naar support@bluetrace.nl.

Er staat dat de internetverbinding onveilig is. Is dat zo?

In veel gevallen is dat zo en zou ik de waarschuwing aanhouden. Weet je zeker dat dit om een veilige link/website gaat? Dan zou je nog een ander webbrowser kunnen proberen als die dit ook aangeeft dan raden wij het af om link/website te bezoeken. Let op: dit heeft niks te maken met de veiligheid van het netwerk waar u zich op bevindt.

Verkopen jullie ook beveiligingscamera’s?

Jazeker, wij verkopen deze in alle soorten en maten. Met/zonder geluid en licht. Altijd met een app voor de smartphone of de tablet en terugkijk-mogelijkheden (gemaakte opnames).

Kan ik het wachtwoord van mijn WiFi-modem opnieuw instellen?

Jazeker, als u de vraag hiernaar heeft dan kunnen wij de handleiding naar u toe mailen.

Er is een glasvezelkabel geraakt op mijn erf. Wat moet ik doen?

Stuur een foto met de kabel die geraakt is en een korte toelichting naar support@bluetrace.nl.

Mijn modem komt niet meer online. Wat moet ik doen?

Haal het modem eerst van het stroom, wacht circa 30 seconden tot een minuut en sluit het opnieuw aan. Wacht tot power-lichtje van het modem weer brandt en check of het modem weer online komt.

Zie ook: https://bluetrace.nl/support/glasvezel/

Kan ik ook andere TV-zenders aanvragen op mijn IP-TV-abonnement?

Ja zie: https://www.bluetrace.nl/glasvezel/ en ga naar IP-TV.

Mijn TV stoort. Wat kan ik doen?

  1. Controleer of alle kabels goed aangesloten zijn.
  2. Via de instellingen van de televisie kan je de kanalen “opnieuw zoeken”.
  3. Controleer of de WiFi nog wel goed werkt en of u daar mee kunt verbinden.

Ervaart u het probleem nog steeds?

Stuur een mail naar support@bluetrace.nl met een duidelijke beschrijving van het probleem, om welke kanalen het gaat en welke stappen u al heeft genomen.